ESSENTIAL PARFUMS BRENGT MET GEURCREATIES REVOLUTIE TEWEEG IN DE WERELD VAN LUXE PARFUMS

Essential Parfums werd opgericht met een rebelse geest: het aanbieden van haute parfumerie tegen een toegankelijke prijs, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van het product, de ingrediënten en het luxueuze gevoel. Ontdek de collectie van dit Franse parfumhuis.

Met meer dan 25 jaar ervaring in de parfumindustrie richtten de oprichters van Essential Parfums het bedrijf op met als missie de essentie van haute parfumerie te herstellen. Bij Essential Parfums krijgen parfumeurs carte blanche om te creëren, zonder beperkingen of grenzen. Het Maison werkt samen met de beste parfumeurs ter wereld en gebruikt de meest exceptionele ingrediënten.

Eenvoud is de ultieme verfijning, en daarom richt Essential Parfums zich op slechts een paar kostbare natuurlijke ingrediënten. Het resultaat is een collectie van luxueuze parfums tegen een toegankelijke prijs. Ieder parfum van Essential Parfums is een verhaal op zich en een persoonlijke expressie van de parfumeur zelf. Of je nu voorkeur hebt voor frisse citrusnoten of diepe houttonen, het Franse parfumhuis biedt een breed scala aan geuren die je zintuigen zullen verleiden en verrijken.

De collectie van Essential Parfums omvat parfums waarin één uniek ingrediënt centraal staat, met Bois Impérial als wereldwijde favoriet. Deze creatie van de bekende meesterparfumeur Quentin Bisch is een kruidige geur met Thaise basilicum, vetiver en majestueus akigalahout voor een woody signatuur.

Fig Infusion is geïnspireerd op het licht van een zonnige dag in Zuid-Frankrijk en is daarmee een heerlijk parfum voor zomerse dagen. Een optimistisch parfum met tonen van vijg en citrus, romig sandelhout en bloemakkoorden in het hart.

Binnenkort voegt het huis haar tiende geurcreatie toe aan de collectie: Neroli Botanica. Dit parfum is gecreëerd door Anne Flipo – een bekende neus in de parfumwereld. Het parfum opent met sprankelende tonen van gember en kurkuma. Vervolgens onthult het stralende hart noten van neroli, oranjebloesem en jasmijn, die rusten op een basis van sandelhout, vetiver en benzoïn voor een langdurige sillage.

Behalve parfums bevat de collectie ook luxe bad- en doucheproducten waarmee je kan layeren en een eigen signature scent kunt creëren of je sillage mee kan verlengen. Ook is er een handverzorgingslijn die is geformuleerd met hydraterende en verzorgende ingrediënten, zodat je ook geniet van zachte, subtiel geparfumeerde handen. Voor wie ultiem wil genieten van de geurbelevingen biedt Essential Parfums ook Laundry Detergents en een prachtige collectie geparfumeerde kaarsen.

Essential Parfums gelooft dat duurzame schoonheid essentieel is. Daarom zijn alle producten gehuld in milieuvriendelijke verpakkingen. Daarnaast zijn de parfums en de bodycare collectie refillable.

Essential Parfums is verkrijgbaar bij Skins.

De productlancering:

Neroli Botanica by Anne Flipo EDP 100ml | € 82

Neroli Botanica 150ml Recharge | € 95

Neroli Botanica by Anne Flipo EDP 10ml | € 21

Download HR-beelden

Voor vragen of meer informatie, neem contact op met:

Kim & Claire

PR team, SKINS

Lorenzo Veppi

PR Manager, CRAVE Agency

Over SKINS

Skins biedt al sinds 2000 een bijzonder assortiment internationale niche merken op het gebied van huidverzorging, parfums en make-up. Inmiddels zijn deze merken ook in Nederland wereldberoemd, denk aan Creed, Diptyque en Laura Mercier. Prachtige merken ontwikkeld door mensen met een passie.

Naast exclusieve merken kun je bij Skins altijd terecht voor een onafhankelijk huidverzorgingsadvies, persoonlijk geurconsult en professionele make-up.

Pletterij 3-5 1185 ZK Amstelveen

www.skins.nl